18 Eylül 2014 Perşembe

Kabak Arabası

Hatırlayan var mı?Yapan?
Küçükken ne yapar oynardık biz:)
Kayınvalidem tarladan tüm kabak mahsülünü eve getirince eşimin aklına geldi bu araba.
Anılarımız kaybolmasın oğlumuz da yaşatsın istedik ve topladık malzemeleri.
Aslında çok basit,sadece iki kabak,bir çubuk ya da hortum ve bir sopa(biz ayçiçeği sapını kullandık)ve birkaç çivi gerekli.
Orada matkap olduğuna bakmayın,biz küçükken kendi usulümüzce delerdik ortasını.Eşim kolaya kaçtı,hatta eskiden öyle mi yapardın oğlum diye bir de azar işitti babasından:)
Neyse her iki kabak ta ortadan delinir ve çubuğa geçirilir.
Sabitlemek için her iki kabağın yanına çivi çakılır ve en son sopa da sabitleninceee arabamız hazır. 
Kayra'ya da keyifle sürmesi kalır;)

3 yorum:

  1. Çok şekermiş:) Ben ilk kez gördüm böyle birşey şehir çocuğu olmanın dezavantaji tabi.Ama çocuklarımıza da bunları yasatabilmek yeni anılar biriktirmek çok hoş. Eşimin de çocukken tahtadan arabaları varmış ve kayinbabam da Doruk için hazırladı ondan bence çok keyifli gelenekleri yaşatmak;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet hatırlıyorum o arabayı ne güzel olmuştu sizinki deee.ben böyle eski anıları yaşatmayı çok seviyorum canım yaa bizi de çocukluğumuza döndürdü birkaç gün çok eğlendik:)

      Sil
  2. Bizim çocukluğumuzda da vardı azda olsa farklıydı. Çubuk olarak iki tane ayçiçeği gövdesi ve bir tana kabak olurdu. Kabağın ortasından geçirilen çubuğun iki tarafınada uzun çiçeği sapı takılırdı. Ama konsept sizinkinin aynısıydı.

    YanıtlaSil