29 Ekim 2013 Salı

29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız Kutlu Olsun!!!

''Gamzeee hadi uyan artık kızım.''
''Tamam anneciiiim.''
Halbuki çoktan uyanmışımdır,hatta heyecandan uyuyamamışımdır bile.
Kalkıp kahvaltı edeeer,annem saçlarımı örüp kurdelelerini takar ve heyecan içinde okul bahçesine giderdim.
Herkes toplanınca okul bahçesinde bando eşliğinde belediye önüne giderdik.
Bandonun orta sıralarında ritm tuttukça kıpır kıpır olurdu içim.
Annemle komşu teyzeler okul bahçesinin çıkış kapısında beklerlerdi,geçerken çaktırmadan göz kırpardık.
Çarşıdaysa babamla dedem beklerdi bizi,onların gururlu bakışlarını üzerimde hissettikçe göğsüm kabarırdı benim de.
Sonra başlardı tören,konuşmalar yapılır bağıra bağıra şiirlerini okurdu öğrenciler.
Alkışlar,trompet sesleri,bayraklar...
Ne coşkulu geçerdi bizim bayramlarımız.
Her 29 Ekim'de ,23 Nisan'da, 19 Mayıs'ta böyle heyecanlı,coşkulu olurduk biz.
Şimdi gururlanma sırası bizde.
Artık oğlum okuyacak şiirlerini,o sallayacak bayrakları ve ben izleyip gurur duyacağım onunla.
Artık benim küçüklüğümdeki gibi kutlanmasa da bayramlar.
Benim oğlum bilecek bunları...
Her 29 Ekim'de ,23 Nisan'da, 19 .Mayıs'ta sokaklara yansımasa da bizim evimizde coşku olacak her daim.
Ve vatan sevgisi,Atatürk sevgisi taşıyan Cumhuriyetimize sahip çıkan gençlerden olacak inşallah benim oğlum.Annesi ve babası bunu öğretecek çünkü.Umarım o ve diğer bütün çocuklar bunun bilincinde yetişen nesilden olurlar.Can-ı gönülden budur dileğimiz.
Ve işte bugün 90 yaşında Cumhuriyetimiz.
Umarız nice yıllara beraber erişiriz.
Bayramımız kutlu Cumhuriyetimiz sonsuz olsun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 yorum: