4 Temmuz 2013 Perşembe

Montessori

Daha anne olacağımı öğrendiğim gün başlamıştım araştırmalara:çocuk nasıl yetişir,daha sabırlı daha iyi bir anne nasıl olabilirim,çocuğuma nasıl bir eğitim vermeliyim vs.Çocuk eğitimi üzerine bir çok kitap okudum,internette bir sürü makaleye göz attım,bloglarda gezindim ve algıda seçicilik olsa gerek birçok yerde ''montessori eğitimi''nden bahsedildiğini gördüm.Neymiş bakalım bu montessori dediğim günden beri de bu akımı takip edenlerden oldum ve zaten bir eğitimci olarak oğlumu bu metodla eğitmeye karar verdim.Peki nedir montessori?

Montessori metodunun kurucusu Maria Montessori çocukların;
 
  • ödüllerden
  • cezalardan
  • yetişkin tarafından programlanmış eğitimden
  • oyuncaklardan
  • şekerlemelerden
  • öğretmen masasından
  • toplu derslerden
hoşlanmadıklarını,
  • özgür seçimden,
  • hatalarını kendilerinin denetiminden,
  • • hareket etmekten,
  • • sessizlikten,
  • • sosyal ilişkilerini kendileri tarafından kurulmasından,
  • • çevrenin düzenli ve temiz olmasından,
  • • özgür faaliyete dayalı bir disiplinden,
  • • kitapsız okuma ve yazmadan
  • • alıştırmaların tekrarından,
hoşlandıklarını gözlemlemiş ve eğitim sistemini çocuktan yola çıkarak kurmuş.
Ve ona göre;
 
1. Cocuklar birer bireydir ve onlarin isteklerine, secimlerine, ozelliklerine saygi gosterilmelidir.
2. Cocuklar secimlerini yapmakta, istemek ve istememekte ozgurdur.

3. Her cocuk farklidir. Cocuklar once incelenmeli, kendi ozelliklerine gore davranilmalidir. Her cocuk icin tek bir dogru asla yoktur, olamaz.

4. Ceza asla uygulanmamalidir. Cocuk yanlisini deneyip yanilarak gorur. Dogru yol gosterilir ancak zorlama, baski asla uygulanmaz.
 
5. Egitimci sadece yol gostericidir. Cezalandirici ya da zorlayici degildir.
 
6. Cocuk, oyunla ogrenir.
 
7. Montessori metodu asla cocuklari akademik calismalar icin egitme metodu degildir. Cocugun dogal gelisimini izleme ve destekleme sistemidir.

8. Cocuga her zaman sevgi ve saygi ile yaklasilmali, onlarin gelecegin birer buyugu olacagi unutulmamalidir.
 
 
Cocugun ruhunu ozgur birakin, onu dunyaya kazandirin.

Maria Montessori
 
 
 
 
Daha ayrıntılı bilgi için bakınız:
 
http://montessoriegitimi.blogspot.com/


 
 
 

2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Telefondan giriyorum uzun zamandır,yeni gördüm yorumunuzu,tabi ki alabilirsiniz.

      Sil